وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از دیدار با رئیس‌جمهور آلمان از این کشور خواست از تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران حمایت کند.

اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل - رئیس جمهور آلمان

به گزارش همشهری آنلاین، گابی اشکنازی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که روز گذشته در سفر به آلمان با والتر فرانک اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان دیدار کرد، در یک رشته پیام توییتری علاوه بر اشاره به محور رایزنی هایش نوشت که از آلمان می‌خواهم به تلاش مشترک جهانی علیه آن چه تهدید ایران می‌خواند و همچنین اعمال دوباره تحریم تسلیحاتی این کشور بپیوندد و از آن حمایت کند.

اظهارات اشکنازی علیه ایران در پی این مطرح می شود که اخیرا دولت آمریکا با نزدیک شدن پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر سال میلادی جاری، به دنبال تمدید این تحریم بوده است.

 تلاش آمریکا با عدم تصویب پیش نویس قطعنامه ای که در این باره به شورای امنیت ارائه کرده بود با شکست مواجه شد.

اکنون دولت آمریکا در پی به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها برای اعمال دوباره تحریم های سازمان ملل علیه ایران  است که شامل تحریم تسلیحاتی نیز می شود.

این اقدام آمریکا نیز تا کنون با مخالفت حداکثری اعضای شورای امنیت مواجه شده است. اعضای شورای امنیت بر این باورند دولت آمریکا به سبب خروج از توافق هسته ای و پایان دادن به مشارکتش، نمی تواند از این مکانیسم که تنها برای اعضای مشارکت کننده در برجام محفوظ است، استفاده کند.
مقامات صهیونیست از ابتدا پیرو موضع متحد اصلی شان آمریکا در این زمینه بوده‌اند.

کد خبر 544239

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha